مدیریت آموزش در حوزه اقتصاد و بازرگانی

مدیریت آموزش در حوزه اقتصاد و بازرگانی

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 17000
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1




ابزار نمایش اوقات شرعی

کد اوقات شرعی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 17000
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

مسابقات خیابانی بازی



تماس با ما

تعبیر خواب آنلاین


بازی آنلاین



استخاره آنلاین با قرآن کریم



style="BACKGROUND-COLOR: #ffffff" cellSpacing="0" cellPadding="0" width="150" align="center" height="225">

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر


چشم انداز بازار كالاهاي جديد در سرمايه گذاري هاي كوچك

عنوان مقاله :

چشم انداز بازار كالاهاي جديد در سرمايه گذاري هاي كوچك

   چکیده:

هدف هدف اين مقاله كاوش در زمينه ي مفهوم چشم انداز محصول جديد بازار در شركتها ي كوچك در تكنولوژي مركزي بلت و غرب Midlands  و انگلستان می باشد .

 رويكرد هفت هدف كه متقاضي همكاري در فهم بهتر مفهوم تشويق كردن و يا دلسردكردن چشم انداز توليد محصول جديد بازار بودند و اين امر را توسعه داده و در پرسشنامه ثبت نمودند . برگه هايي براي ثبت داده ها  › براي اعتبار و قابليت اطمينان داده ها ساخته شد  .جمع آوري اطلاعات جمعيت در 3000شركت در تكنولوژي مركزي بلت در ماه ژانويه و فوريه 2004 انجام شد .

*   يافته ها

 در مقايسه با شركتهاي بزرگ › شركتهاي كوچك توانايي و تلاش كمتري بر روي يك شماره ممكن كه نماينده رسيدگي در زمينه چشم انداز بازار محصول جديدبود انجام دادند .

محدوديت تحقيق / مفهوم نتايج بررسي هاي ممتد از يك ارزيابي جمعيت (جمع آوري اطلاعات جمعيت ) در فناوري مركزي بلت معرف در سراسر كشور نمي تواند باشد.

*   مفهوم عملي

 در اينجا اتاقهاي زيادي براي پيشرفت شركتهاي كوچك در زمينه پرورش مفهوم چشم انداز بازار جديد محصول وجود دارد . اگر شركتهاي كوچك بتوانند انرژي بيشتري را براي پرورش اين مفهوم صرف نمايند › آنها مي توانند اميدوار باشند به رسيدن  درصد تبديل موثر بالاتري از مفهوم فرصت محصول به مفهوم توليد موفق دستيابند .

ابتكار/ ارزش مطالعات قبلي بر روي محصولات جديد در مركز منطقه ي  گسترش آنها و بعد از انجام عرضه كالاي جديد به بازارانجام شد . . چشم انداز بازار محصول جديد كه در مقابل زنجيره ي توسعه ي محصول جديد و عرضه ي كالاي جديد به بازار انجام مي شود به تحقيقات بزرگ كمتري توجه مي كند .اين مطالعه ابتدا در مقياس وسيعي براي رسيدگي به ايجاد چشم انداز بازار  محصول جديد و گسترش سرمايه گذاري مشترك اوليه بخشهايي  براي  اندازه گيري انجام پذيرفت .

 

كلمات كليدي:  نوآوري ، توسعه محصول ، تولید، سرمايه گذاري اندك ،انگلستان

 

*   مقدمه

توسعه ي رقابت و اصول فني پيوسته و تغيير سريع نيازهاي مشتريان كه دردنياي تجارت امروزبسيارآشكار است و شركت در دوره ي خلاصه شده  ي زندگي محصول › به وسيله ي(ويند و مهاجان 1997) انجام گرفت . در نتيجه فشار بر روي همه تشكيلات اقتصادي تجاري به نوآوري مداوم منجر شد› آنچنان كه توسعه و عرضه محصولات جديد به بازارو ارائه خدمات وسيع تر گذشته انجاميد و توسعه موفق و عرضه محصولات جديد به بازار و خدمات بنيادي مهم براي بقا سرمايه گذاري موفق › صرف نظر از كوچك يا بزرگ بودن شركتها منجر شد ( وينارك زيك 1997) .

قبل از انجام تحقيق در زمينه گسترش محصول جديد و تمركز توجه بر عرضه محصول جديد بازار بر روي كارايي و فاكتورهاي عملكردي محصولات جديد در منطقه وسيعي كاركرد .موضوع اصلي مطالعه  اين تحقيق ‹ شناسايي عواملي است كه موفقيت محصول جديد از عدم موفقيت آن را تشخيص دهد . ( كريج و هارت 1992 › هارت و باكر 1994 ومن تيا- ويس و كالانتن 1994. كوپر و كلنسچميد1995) .

 بعضي  ديگر از مطالعات قبلي در زمينه توسعه و عرضه محصول جديد به بازار انجام شد كه  مقارن با توسعه و عرضه محصول جديد به بازار بود .  به عنوان مثال هوآنگ ات  ا ل .(2002)  جمع آوري اطلاعات مربوط به پرسشنامه ي يك شركت كوچك تا متوسط از صنايع ماشيني و شيميايي در كشور استراليا را برعهده گرفت . جمع آوري اطلاعات در زمينه بررسي فعاليتهاي مختلف ممكن در دست اقدام به وسيله  ي شركتهايي پاسخ داده شده انجام گرفت . يافته هاي آنها نشان داد › فعاليتهاي مربوط به بازار يابي خيلي اوقات به خوبي فعاليتهاي تكنيكي در زمينه ي توسعه ي محصولات جديد انجام نمي شود .از طرف ديگر كاهن (2002) تحقيق در زمينه شيوه هاي پيش بيني محصول جديد در شركتهاي پاسخ گو به پرسشنامه در ايالات متحده آمريكا را انجام داد .  نتايج نشان داد شركتها ترجيح مي دهند استخدام كنند پيش بيني شيوه هاي قضاوت را › به طور متوسط دقت اين مطلب 58 درصد پيش بيني مي شود و 2 به 4 شيوه هاي نوعي از استخدام پيش بيني مي شود . عملكرد و فرآيند 2 مورد از مهمترين موضوعات پژوهشهاي سنگين در زمينه  توسعه محصول جديد و عرضه محصول به بازار مي باشد.  در نتيجه تلاشهاي گذشته در زمينه توسعه فرايند محصول جديد و سپس ارزيابي عملكرد توليد محصول ضروري به نظر مي رسد ودر سرمايه گذاري تجاري به داشتن آمادگي و توانايي داشتن چشم اندازي در مورد تصور آينده ي بازار در زمينه ي توسعه و عرضه محصول جديد به بازار انجام مي پذيرد . كه " چشم انداز بازار محصول جديد " ناميده مي شود . كه با مفهوم ديدگاه در زمينه موضوع استراتژي متفاوت است . چشم انداز بازار محصول جديد در مورد آمادگي  و توانايي تصور عامل بالقوه موفق آينده بازار با تشخيص مفهوم نوعي از تكنولوژي جديد خارجي به شركت  انجام مي شود. بازار آينده را كه ممكن است خيلي دوراز بازار جاري  به نظر برسد را فرمول بندي و توسعه ي بيشتري مي توان داد . دانستن مسير انتقال در امتداد فراهم كردن تمام اين تكنولوژيها و بينشهاي بازار با هم و توسعه ي محصول جديد كه مي تواند به يك تجارت پر سود منتهي شود .

مفهوم ابتدايي ديدگاه بازار محصول جديد به وسيله ي شماري از محققان پرورش داده شده است › پيش از آن جولي در سال 1997 عبارت " استعداد بازار يابي " را براي دانستن توسعه ي تكنيك بازار به وسيله ي سودهاي اجباري مربوط به تكنولوژي و تشخيص اين منفعت ها در شرايطي كه در حال حاضر بازار ممكن است وجود نداشته باشد . اين نوع از توانايي به وسيله ي هامل و پراهالاد در سال 1994 ابداع شد . دويس و در سا ل 1987 و ويك در سال 1969  روش انديشيدن مربوط به چشم انداز بازار محصول جديد  در طرحهاي فعال را  شرح داد . براي رسيدن به تعيين عمل› هنرمند بايد قادر باشد به عمل كامل و تمركز برروي آنچه بايد انجام شود توجه داشته باشند . نوري ات آل (سال 1999) . اصطلاح اين  تفكر " پيش طرح " مي باشد ومحققان بايد قبل از سرمايه گذاري بالا و انجام فعاليتهاي اصلي پيش طرحي را كه با تصور هدف پاياني شروع مي شود آغاز نمايند .

بنابراین از لحاظ آکادمیک اجرا می شود تا دامنه ای که در آن موسسات کوچک با توجه به ویژگی های عمومی شان مفهوم ترسیم چشم انداز بازار را درک و از آن استفاده می کنند، را بررسی کنند. ( O Connor, Veryzer- 2001 )؛ هر چند ماهیتا بسیار تشریحی است و به سمت سازمانهای بزرگ و بالغ گرایش دارد ، اما با پیشنهاد ایده های مهم برای محققان هم نظر برای انعکاس و تحقیق بیشتر در آینده در ترسیم چشم انداز بازار محصول مانند جریانات و اجزای فرایند ترسیم چشم انداز، سهم مهمی دارد. پس از تحقیق ( O Connor, Veryzer) هیچ تحقیقی برای بررسی این موضوع انجام نشده است. مطالعه حاضر تلاش می کند که بخش هایی از این شکاف را پوشش دهد.

*   روش شناسی

هدف مطالعه حاضر بسط مفاهیم مربوط به ترسیم چشم انداز برای محصول جدید در موسسات کوچک در Central Technology Belt ایالت West Midland انگلستان است. مطالعه دقیقتر وایجاد و اندازه گیری ترسیم چشم انداز محصول جدید طبق روندهای استاندارد اندازه گیری و ایجاد چارچوب می تواند اجرا شود. ( برای مثال طبق پارادایم تحقیق Chuchills 1979). هر چند چون مباحث مربوط به نگرش و جهت دهی 0 که در انی مطالعه به آنها وضعیت گفته می شود) می تواند فرایند ترسیم چشم انداز بازار محصول جید را تشویق کند یا مانع از آن شود، قبلا مورد بررسی قرار گرفته است، اما برای این مطالعه و به منظور هدایت تحقیق مقدماتی می تواند مناسب باشد تا :

1- درک بهتری از مبحث داشته باشد

2- اثبات اینکه آیا این موضوع در آینده ارزش توجه بیشتر را دارد یا نه

3- ایجاد مواردی که به سادگی برای اندازه گیری ترسیم چشم انداز بازار محصول جدید می تواند استفاده شود.

هفت موردی که قطعا در شناخت بهتر موقعیتهایی که ترسیم چشم انداز بازار محصول جدید را تشویق می کند یا مانع از اجرای آن می شود کمک می کند، توسط دو محقق ایجاد شده اند که هر دو در تحقیق درباره توسعه محصول جدید و موسسات کوچک تا متوسط متخصص هستند. این هفت مورد به این صورت هستند:

1-                 امکان پذیری بررسی محصول های جدید در بازار

2-                 شناخت اینکه کدام محصولات در زمان دو ساله تقاضا خواهند شد.

3-                 شناخت اینکه کدام محصولات در زمان 5 ساله تقاضا خواهند شد.

4-                 شناخت توان توسعه محصولات جدید

5-                 توانایی پیش بینی عکس العمل مشتریان در برابر محصول جدید

6-                 نظارت دوره ای بر موفقیت محصولات مختلف

7-                 بازنگری حیاتی بر پرتفوی محصولات سال گذشته

هر یک از این هفت مورد به اشکال مختلف بیان می کند که آیا یک موسسه تجاری کارهایی را انجام می دهد ( بازرسی، نظارت، بازنگری) یا می تواند کارهایی را انجام دهد( شناخت و پیش بینی) که وضعیتهایی را که ترسیم چشم انداز بازار محصول جدید را تشویق می کند را تقویت کند. هر یک از این موارد به کمک مقیاس 5 درجه ای لیکرت اندازه گیری می شود.

*   تحقیق

Central Technology Belt در ایالت West Midland انگلستان به عنوان مبنای جغرافیایی که در آن شرکتهای پاسخ دهنده به این تحقیق قرار دارند ، انتخاب می شود. فعالیتهای تحقیق و توسعه شرکتها در Belt مورد حمایت نمایندگان دولت مرکزی، دانشگاهها، سازمانهای تحقیقاتی ( پارک های علمی)، سازمانهای تامین کننده منابع تحقیق( Advantage west Midland, Learning & Skills Councils) و موسسات تجاری( وزارت بازرگانی)  مورد حمایت قرار میگیرد. این پشتیبانی از طریق ایجاد اهداف و تشکیل سازمان غیر انتفاعی در سال 2003 انجام شد که با هدف جمع آوری و سازماندهی سرمایه های ذهنز منطقه بین Birmangham و Worcestershire تشکیل شد.

هدف از طریق تسهیل ارتباط با مرکاز تحقیقاتی، جریانهای تامین مالی؛ فعالیتهای تجاری پشتیبان، و شبکه ها قابل دستیابی است. دستیابی به این اهداف مرحله مهمی در تشکیل زیر ساختهای دانش در منطقه است.

Central Technology Belt به سه دلیل به عنوان مبنای جغرافیایی مناسب برای این مطالعه شناخته می شود.اول شرکتها در   Belt نسبت به سایر شرکتها در خارج بسیار اگاهتر از فعالیتهای مربوط به پشتیبانی از تحقیق و توسعه بودند. این امر دو تاثیر مهم دارد. اول نتایج تحقیق بر این شرکتها نمی تواند نماینده ای برای کل کشور باشد. دوم اگر نمره هر مورد بین شرکتها پایین باشد، می توان نتیجه گرفت که مباحث نگرش و جهت دهی که می تواند بر ترسیم چشم انداز بازار محصول جدید تاثیرگذار باشد، در کشور نیز واقعی است.

دومین دلیل انتخاب منطقه جغرافیایی این است که شرکتهای کوچک نسبت زیادی از شرکتهای موجود در این منطقه را تشکیل می دهند و این موضوع نیاز تحقیق را پاسخ می دهد. سوم تمام شرکتها در Belt نزدیک به یکدیگر قرار دارند . خصوصا اینکه اکثر شرکتها در منطقه A38 High Technology Corridor قرار دارند. تمرکز بالای شرکتها در یک منطقه کوچک می تواند در طول اجرای فرایند تحقیق مفید و کم هزینه تر باشد.

*   نتایج

نرخ پاسخ و ویژگی های نمونه

جامعه مورد مطالعه تمام 3000 شرکت Belt در ژانویه و فوریه سال 2004 است.جمع 720 شرکت پاسخ دهنده که به صورت موثر پاسخگو بودند، منجر به نرخ پاسخ راضی کننده 24 درصد شد. جدول 1 جزییات پایه ای شامل توزیع بر اساس منطقه، سن؛ تعداد کارکنان، فروش سالانه شرکتهای پاسخ دهنده را نشان می دهد. تعداد کارکنان نشان می دهد که موسسات کوچک با تعداد کارکنان کمتر از50، 79.2 درصد کل شرکتهای پاسخ دهنده را تشکیل می دهند که تمرکز مطالعه بر انها خواهد بود. به منظور نمایش عملکرد نسبی شرکتهای کوچک در مقایسه با شرکتهای بزرگتر، رتبه بندی بر اساس هر یک از هفت مورد به عنوان موضوعی برای ترسیم چشم انداز بازار محصول جدید برای هر دو گروه شرکتها نشان داده خواهد شد و مورد بحث قرار خواهد گرفت.

*   تجزیه و تحلیل اعتبار وپایایی

آلفای کرونباخ هفت مورد در این مطالعه 0.866 است که مطابقت داخلی موارد را نشان می دهد. علاوه بر این تجزیه و تحلیل Split Half ضرایب اجرا می شود. هفت مورد به دو گروه تقسیم می شوند. گروه 1 امکان پذیری ارزیابی محصولات جدید در بازار، شناخت اینکه کدام محصولات در زمان دو ساله تقاضا خواهند شد، شناخت اینکه کدام محصولات در زمان 5 ساله تقاضا خواهند شد، بازنگری حیاتی بر پرتفوی محصولات سال گذشته را مورد مطالعه قرار خواهد داد.

جدول 1- زمينه شركتهاي پاسخ دهنده

گروه 2 شامل شناخت توان توسعه محصولات جدید، توانایی پیش بینی عکس العمل مشتریان در برابر محصول جدید، نظارت دوره ای بر موفقیت محصولات مختلف است. ضریبهمبستگی بین فرمها که همبستگی بین مجموع موارد هر دو گروه را به گونه ای که اگر دو گروه دو مورد اجرایی جداگانه یک تحقیق بودند، حدود 0.716 بود. اعتبار ظاهری و محتوایی توسط دو استاد توانمند و

http://persell.persiangig.com/h/persell.ir-4.gif

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: اسفندیاری تاريخ: دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:مقاله, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید http://www.upsara.com/images/3gigl4qmria0i6i9070.jpg http://www.upsara.com/images/y63rpxda31npvkqg5wb.jpg http://www.upsara.com/images/43m5old6eofi2owvc6dg.jpg

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to btca.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com